Wednesday, January 15, 2014

Masterchef Malaysia All Stars


Aku memang suka tengok rancangan ni. Tak tau sebab apa. Purely entertainment la bagi aku. Sometimes, if ada resepi yang senang2 tu, aku apply la masa masak.

Post ni is just my 2 cents about the show. Kritikan membina la aku harap.

1) Lagu tema dia memang sangat catchy tapi yg spoil nyer dia punya montaj. Gambar artis-artis pegang pisau, kuali dengan ekspresi muka macam nak bunuh orang. Psiko ok riak wajah setiap orang tapi lagu background macam happy cerai macam tu. Konfius aku bila tengok.

2) Skrip utk Chef - Lagi satu benda yang buat aku pening tengok masterchef bila dengan chef-chef ni bercakap. Kekadang translation dari English ke Malay memang fail. Sometimes, ayat-ayat dia memang menjengkelkan lah. Most of the time, what I will do is to fast forward je bila sampai time komen2 dari chef2. Malas nak dengar.

Kalau tanya aku siapa yang akan menang, tu memang susah sikit la nak jawab. Kemungkinan besar Celina atau Soo Winci kot.

It is a fun show to watch la. Especially bila ada Micheal Ang and Brian. Mulut dorang boleh tahan jugak. Cakap semua pakai lepas je. Bila ada drama nenagis-nangis tu pun fun gak. Tapi kalau lebih-lebih sgt boleh meluat dibuatnya.

Apa pun kita tunggu dan lihat siapa pemenangnya.

No comments: