Thursday, September 13, 2012

Kenapa Pasangan Tak Setia

Semalam aku jumpa sahabat lama. Sempat berborak dengan dia sekejap. Dia ni dah kahwin tapi pasangan dia selalu outstation.

Atas sebab itu, sahabat aku ni mengakui bahawa dia mempunyai beberapa orang skandal. Aku agak terkejut dengan pengakuan dia. Aku tau dia memang nakal tetapi tak terfikir langsung yang dia akan curang.

Sungguhpun dia mempunyai skandal, dia turut mengakui bahawa dia sangat sayangkan pasangannya dan tak mahu melukai pasangannya. Oleh sebab itu dia menjaga rahsia ini dengan baik.

Pengakuan dia membuat aku terfikir mengenai hubungan aku sendiri. Dia dah berkahwin, dia sayangkan pasangannya tetapi dia tidak setia. Aku pula masih belum berkahwin, aku rasa dia masih sayang dan dia  pun tak setia juga.

Kat mana silapnya? Makin aku fikir makin serabut pula jadinya. Bagi aku, kalau sesorang tu tak boleh setia kepada pasangannya, dia tak patut berkahwin. It's not fair to the other spouse.

Kesimpulan aku simple je. Marriage will not ensure loyalty. If you need someone to be loyal to you, get a dog or a cat.

from google

Gratitude List No. 18

Had a nice weekend with my other half. I had been planning to meet him and the Universe just give me exactly what I want. I am so grateful f...