Thursday, January 2, 2014

Paleo Diet Day 2

Update sekejap on my diet before sambung keje. Takut malam kang sampai umah je dah malas nak online.

So, hari ini dimulakan dengan air sejuk dan 2 biji probiotik from Biolife. Mudah-mudahan dia akan improve my gut punya condition.

Sampai ofis biasanya aku akan buat coffee. But since aku suspect my intestinal is inflamed, aku akan cut off all forms of caffein termasuklah tea. Kalau ikut paleo diet, coffee and tea without sugar is fine. Since aku ni inflaming, kita puasa la kafein kejap. So, sampai ofis aku minum air suam and makan 1 ripe banana. That's my breakfast. 

At 12pm, aku keluar lunch. My plate include small portion of white rice, stir fried beef with black pepper, fried cat fish, cooked pineapple and soft boiled okra with sambal belacan. 1 portion of water melon pastu air, limau ais kosong (withhout sugar). Paleo rasanya menu ni. On the way balik ofis, singgah jap kat kedai runcit untuk beli banana. I am going to have them for snacks later today. 

Malam ni plan nak masak sup. Tapi tak sure lagi rajin ke tak. Kalau tak rajin (most of the time penat bukan malas), kita makan buah-buahan je. Seedless grapes ada lagi satu bekas, cherry tomatoes beli semalam, tak sentuh lagi and banyak pisang. So, tonight my dinner is set even if too tired to cook.

More updates to come


No comments: