Thursday, June 26, 2014

Zombie Mode On

Minggu ni dikira minggu yang hectic. Semuanya gara-gara company's AGM dan juga kehadiran Directors dari China yang telah mengganggu keaman department kami yg memang dah sedia busy. Dari minggu lepas lagi aku dengan bos dan mentally prepared nak menghadapi minggu yang sibuk ni. Aku just cakap kat boss, "next week I am on zombie mode" Dia pelik so tanya kenapa zombie mode?


Zombie mode ni aku belajar masa zaman LLB lagi. There will be weeks yang ada back to back dateline, submissions, presentations, tests dan memacam dugaan la. Dah takde kuasa menepis, so kita pakai kuasa zombie la. Harung everything hoping that we survive the week la.

Climax minggu yang panjang ni adalah hari esok yang mana AGM akan diadakan. Rasanya preparation dah siap and harap-harap esok tidak ada kejutan yang bukan-bukanlah...

Hari ni aku bangun agak awal. Minum segelas besar nescafe dulu and sampai je ofis perut lapar gila!. Disebabkan jadual hari ni terlampau pack, memang tak sempat nak jamah apa2. Sampai kol 12 aku tahan lapar and tahan marah. Huhuhu... Bila aku lapar, aku bad mood sikit. So yang menjadi mangsa keadaan is intern aku tu la.

Aku bukan marah dia pun. Sib baik dia lelaki, kalau perempuan, dah cabut kot... Aku cakap dgn nada keras sket je la tadi. Bukan apa, aku bagi dia kerja, banyak pulak soalan dia sepanjang dia nak siapkan kerja tu. Dah rasa macam aku yang buat kerja tu sebenarnya. Adeih...Tak nak ckp banyak sangat pasal benda ni coz aku dulu pun banyak tanya jugak rasanya. Bila mak aku dah malas layan, dia marah aku. hahahah........

Curi masa sket update blog. Semlm ada kat ofis sampai kol 8 kot. Penat nyer arini rasa. Tak tau ada tenaga ke tak nak hadap hari esok.

Semoga dipermudahkan Ya Allah.....

No comments: