Monday, June 9, 2014

Aku Pendosa


Cinta terbit dari hati yang dipenuhi kasih sayang
Cinta hadir dalam hidup mereka yang bebas dari bayang-bayang
Tanpa cinta hidup tak akan bisa tenang
Aku pendosa pengejar harta yang pasti akan hilang

Aku caba memenuhi hati ini
 Dengan cinta pada Pencipta abadi
Kepada Rasullah yang amat dirindui
Supaya hidup ini tidak lagi sepi
Merindu sesuatu yang tidak pasti
Kini ku sedar bahawa Dia peduli 
Tentang setiap yang terdetik dalam sanubari

Hidupku dulu umpama layang-layang yang putus talinya
Terbang bebas tanpa destinasi yang nyata
Hingga aku diduga Si Pencipta
Mengingatkan ku supaya jangan alpha
Dia mengawasi gerak laku kita sentiasa

Jangan fikir kita keseorangan
Hati sepi kekosongan
Tiada berteman 
Penuh sejarah dan kenangan indah tersimpan
Fikiran khayal hilang lah iman

Aku masih belajar untuk berdikari
Memohon kekuatan dari Ilahi
Untuk melupakan hal duniawi
Tiap kali aku berdiri sendiri
Di atas sekeping sejadah bukanlah permaidani
Menangis merayu agar diterima taubatku ini


No comments: