Thursday, June 12, 2014

My Running Man

Pada mereka yang belum pernah tengok Korean Variety show Running Man, aku suggest, go and watch it!

I was introduce to this show whilst I was recovering in hospital. Well, people do say that laughter is the best medicine however, having been sliced 3 times in a row on my torso made laughing a slight agony which I have to endure.

My "ibu" and new sister Aisyah asked me to watch it. I am so grateful for having the privilaged of admitting myself to a nice hospital with free wifi. After being introduced to the show, I watch it almost everyday in the hospital and it does help with my recovery. Well, not good for my stitches but well, what the heck.


Since aku baru je start tengok this show, aku nak komen banyak2 pun tak pandai. Gambar kat atas tu pun aku tak sure nape Ace/Bank Ji Hyo takde sekali. Jaesuk memang alwes jadi the centre of attention. Dia cakap banyak giler and most members memang hormat kat dia. Jongkook ni Sparta yang kekadang menjengkelkan. Kuat buli orang. Ada episod yang dia nyanyi dalam kereta, sweet jugak suara dia.

Gary adalah fave aku coz aku rasa dia sgt sweet and bersahaja. Muka dia cam bodoh je, otak pun agak slow tapi ayat2 yg keluar dari mulut dia macam sajak or pantun or syair...Sweet. Aku suka lirik lagu Human Scent. Best! Joongki tu aku tak kenal siapa so takleh nak komen. Kisah love story dia dgn Ji Hyo menarik utk ditonton. Rasa sweet sgt if ada org camtu around us.

Kwangsoo is the master of betrayer. Sangat menjengkelkan. Tapi comel. Still, sku tak suka sgt kalau dia curi clue dari members. Lagi satu benda menjengkelkan dia suka buat ialah menjerit secara tiba2 kekonon dalam drama Korea. Dia tinggi tapi antara member yg terlemah la. Sebab tinggi, pusat graviti dia membuatkan dia senang sgt jatuh kot.. ok fizik fail

Sukjin ni antara yang terbijak la. Kalau bagi teka teki or puzzle dia cepat je dpt jawapan. Tapi sebab dia yang plg tua dalam group, dia agak slow in physical activities. Haha hurm dia ni comel gak. Perangai dia cam gila2 sikit. Hyper macam budak kecik terlebih makan gula. Kelebihan dia tak pasti plak kat mana, dia kelakar la kot. Yg pasti dia ni penakut. Sifat penakut dia tu yang buat dia jadi kelakar. Nak pegang ayam pun takut. Aduhai...

Ji Hyo is one tuff lady. Best skali if dia couple dgn Gary. She is fearless and smart. Good thing letak one lady in this group. All of the have great dynamics. Aku suka episod yang ada Jackie Chan. Semua orang macam star struck. They can't believe that they are meeting Jackie Chan. They are all seem so humble. Especially Haha bila jumpa Jackie Chan. Sib baik dia tak pengsan time tu.

Episod yang ada Rain kat Australia pun best gak. Rain macam biasa so cute. Paling cute bila semua orang kena pakai costume kangaru and then pergi bagi kangaru makan. hahahaha.... Tu part paling comel. Even Sparta yang ganas pun nampak comel kat situ.

Itu je kot for this topic. Nak g lunch.

p/s: My chosen running man is Gary!!!

No comments: