Monday, June 9, 2014

Running Girl vs Malaysian

Alkisah kejadian semalam. Hari Ahad adalah hari bermalasan, tapi adik aku nak jugak keluar cari barang. Memandangkan cuaca panas, duduk rumah rasa macam dalm sauna, aku pun keluar la ke Festival City dengan adik and anak buah aku yang 2 tahun tu.


From the start, aku realise that today is going to be a special day coz aku lupa nak bawak handphone. Well, aku tak la attach sgt dgn phone ni. Most of the time, the phone is only for social media purposes. Instagram la Facebook la. Aku tak la anxious sgt when the phone is not with me. At least I know that it is safe at home.

Back to the story, masuk je kereta, si budak Rayhan terus tido. Kena air cond sejuk kan, syok la nak tido. Bila sampai je Festival City, adik aku suruh aku tinggalkan handbag aku dalam kereta and aku bawak purse je so that both of us tak bawak banyak sgt beg and she can carry her son whilst I carry her handbag. I was like, fine la. Handbag ni utk simpan aku punya junk je pun. So, I put my handbag dalam trunk and we went in.

Agenda pertama, cari makan then since batuk aku melarat pulak aritu, aku lari pergi farmasi beli peppermint drops. Sebabkan tekak aku gatal sampai aku rasa nak garu dengan garpu, aku beli 3 jenis. Strepsils (useless), woods (good) and ubat batuk cap kelapa laut (awesome).

Lepas makan kt Chicken Rice Shop, kami ke Parkson untuk cari handbag, Handbag aku dah usang sgt. Tahap wajib tukar dah. Well, that's me. Selagi benda tu tak menyakitkan mata, selagi tu la aku lanyak. Unlike most ladies, aku akan pakai 1 handbag je. Skill mengumpul handbag memang takde. Bakal husband aku memang bertuah la dapat wifey camni. muahahah...


Nak dijadikan cerita, lepas membeli belah, Rayhan buat perangai. Maybe sebab dia mengantuk. Dia berguling-guling dalam Parkson and minta ibu dia belikan dia handbag juga. Pening wooo jaga anak lelaki ni. Since dia da mengamuk sakan, aku kena pegang handbag ak dia, handbag baru aku and all other stuff. Turun pergi car park, bayar parking then masuk kereta. Ke NSK pula coz adik aku nak beli barang untuk birthday party anak2 dia. Sampai NSK aku realise yang purse aku is nowhere to be seen. Mula la gelabah. Cari 1 kereta tak jumpa2. So we decided to return to Festival City.

We backtrack our previous routes tak jumpa jugak. I know I must have drop it at the car park because I was struggling nak buka pintu kereta time tu. Ada kereta yang bijak sangat park rapat giler sampai nak buka pintu pun payah. After searching the carpark, kteorang pergi kat concierge. Sampai je sana kteorang nampak ramai sangant orang near the counter and I saw my purse!. I was like, thank God! The people are looking for my business card to contact me. They were also counting my money just for their record. I was like do whatever. I am just thankful that they found my purse. I was so worried coz I have a debit card inside the purse and my IC.

I thank the aunty profusely for returning my wallet. She is a Chinese lady and her son saw my purse at the car park. I know that there are many good Malaysians around. Well, my adventure did not ends there as after I found my purse, I decided to cool of my nervous energy at Dr. Cafe. Guess what, after cooling off, I realize I don't have my car keys with me.



I ran to the concierge, search the sofa in the cafe where we sat. Couldn't find it. My sister even made me go back to my car, as she said the keys might still be on the ignition. I don't think I was that careless, but I went to the car. Its locked.

Then I decided to ask the barista at Dr. Cafe. Oh well, there was my keys in the safe hand of the barista. Sabar je la... Penat berlari sana sini. The lesson is, keep everything inside your handbag, for goodness sake!

The end.

No comments: