Tuesday, February 4, 2014

Hari Mengantuk

I hereby declare that yesterday, 3/2/2014 was World Sleepy Day.

Cuti lama gila sebab CNY. Aku spent time dengan my family, kat umah my sister in Batu Caves. Melayan anak2 buah yang perangai macam tiny monsters sebab ayah dia takde. Fun memang fun tapi penat siot!

So, Monday KL cuti. Jalan lengang coz ramai yg still cuti. Sepanjang jalan semlam aku rasa macam nak lelap je. Sampai ofis dok pk, nak buat coffee ke tak. Kang aku sakit2 lagi kang tak jadi keje dok kat toilet je nnt. Gagah betul, teruskan kerja dalam ngantuk2 tu. Sampai kol 10, bukak drawer ambil 1 paket Ipoh Old town White Coffee. Tuang dalam mug separuh je. Takut nak minum 1 paket. 2 teguk je dah abis. Then mata terus terbeliak macam burung hantu aku pg tgk kat Taman Burung KL Sabtu aritu. Best giler pg sana. Berbaloi baloi. Mom was happy, budak2 lagi la happy. Mak budak pun happy jugak rasanya. Last pergi tempat tu was more that 10 years ago la. Many have change since. Ok dah lari topik.



Back to my boring story. Ptg semalam balik keje, aku sempat buat chicken stok (simple je rendam ayam dalam air kemudian letak atas api), grab some fruits dalam peti ais, makan ngn kuah rojak pastu terlelap jap dpn tv. Bangun balik, cek chicken stok mandi then konon nak Castle sementara tunggu chicken stok siap, again aku terlelap. Kol 11 bangun, turun bawah, tutup api kat stove kemudian fikir, nak masak mkn malam ke nak tido? Lepas pk 5 saat, naik balik then sambung tido. Kol 2 terjaga, turun again untuk simpan stok ayam dalam fridge pastu sambung tido.


Boleh la aku tak ingat nak set alarm. Kol 7.10 baru terjaga. Sampai ofis, kakak receptionist pun cerita dia terlebih tido malam tadi. Dia cerita la dia tak sempat masak etc etc and cerita dia lebih kurang sama ngn cerita aku. Pastu, lagi sorang budak engineering pun cerita benda sama gak, so dat is why I am declaring that yesterday was World sleepy day! Sekian...

p/s: ketandusan idea...

No comments: