Thursday, December 26, 2013

Social Media

Honestly, hari ni aku sangat sangat takde mood. Boxing day's blues. Boleh?

Random topic for the day. Social Media - The Good, The Bad & The Ugly

Straight to the point. Bagusnya social media ni bagi aku adalah kerana ia mendekatkan yg jauh. Kawan2 yg bertahun2 tak jumpa rasa dekat je bila kita dok baca updates dorang kat wall kan? Walaupun dah lama tak jumpa, tp rasa sentiasa ada je dekat dgn  kita. Lagi satu kebaikan social media ialah berita-berita yang dikongsi tidak ditapis. Kita dapat berita dari pihak kerajaan & juga pembangkang. Pepandai korang la nak percaya mana satu kan.Social media juga boleh jadi medium untuk menjana wang. Ramai kawan2 aku dok promote shakelee la SD2 la, jewelries la, handbag, kek etc. Bagus org2 cmni. Bisness minded.

The bad: Banyak sgt keluhan, negetiviti yang dikongsi kekadang membuatkan aku rimas. Lagi satu, perkongsian gosip and khabar angin dari sumber-sumber yang tidak reliable, membuat aku rasa geram. Kutukan dan tohmahan tidak berintelek dari kawan2 yg berpelajaran tinggi, membuatkan aku tertanya2, berpelajaran ke tak mereka ni?

The Ugly: Pembaziran masa yang berleluasa apabila jadi candy crush and other games addict. Nasib baik la company aku dah forbid application candy crush ni. Kalo tak tak jadi keje aku dibuatnya.

That's it. The good, the bad & the ugly. Lu pikir la sendirik!

No comments: