Friday, December 13, 2013

Gangguan Bekalan Air = Gangguan Mental?

Hari ni baca pengumuman pasal water disruption kat NST. Bagi aku, musibah takde air memang sgt azab. Sebabnya, aku ni ada masalah selalu ke toilet. Kalau takde air kat umah ko nak pegi mana buang air? Boleh sakit mental camni.


Aku boleh hidup lagi takde letrik. Boleh pakai lampu suluh ke lilin ke sebagai pengganti kan? Takde air korang nak ganti ngn apa? Mandi ala do re mi la jawabnya....


Cerita pasal takde api, masa aku kecik2 dulu selalu la kejadian blackout ni berlaku kat umah. Somehow, my dad made it the best experience ever. Aku ingat ada one time tu kita org main shadow puppet kat dinding. Ayah siap boleh buat cerita lagi la kan... kemudian singing in the dark. Ialah, takde letrik takde tv so kita jadi our own entertainer la.

According to the announcement, akan berlaku gangguan bekalan pada 17hb Disember from 8am to 9pm. Alamatnya kena merayau dulu la hari tu sebelum balik umah. Kalau pegi tengok wayang pun best gak kan? Cerita the hobbit. Review macam tak best je. I wonder why...

image from Google

No comments: