Thursday, November 27, 2014

Operasi Kecikkan Perut

Alhamdulillah... Luka operation sembuh sepenuhnya. Kadang-kadang je terasa sikit sengal2 kat kawasan luka. So, aku kembali ke gym almost every evening.

My exercise regime is in full swing. Sebab dah lama tak exercise, bahagian perut ni terasa agak flabby sket...Tambah pulak dengan luka-luka operation. Sebab aku underwent 4 open abs surgery, bahagian abs aku ni memang dah pelik la rupa dia.

So semalam aku spent some time tengok video exercise kat youtube untuk mendapatkan idea and tips on abs exercise. Lepas puas tengok video, petang tu jugak aku praktikkan dekat gym ofis.

Aku mula dengan light stretching kemudian 20 mins on treadmill. After that, weight exercise and last fatty abs destroyer. Memang destroyed la aku semalam. Plank as always is the killer. Aku boleh tahan 5 saat je k. Tu pun rasa separuh nyawa hilang. Squats, not so bad. Semalam baru try push up. Hasilnya, arini perut agak sengal2 and dah terasa ketegangan dan perut sedikit flat. Yeay!

InsyaAllah, if I continue this for another 1 month, I will get the desired result. Flatter tummy and fitter me. Actually, the main reason is that banyak baju yang aku beli lepas operation dah tak berapa selesa nak pakai. Agak fit kat kawasan perut. Seluar slacks pulak tak berganti lagi. Semua dah longgar abis. So sekarang aku end up pakai skirt labuh and palazzo pergi kerja. Memang ayu abis la kan. Ayu is so not me.

Note to self : buy some slacks!

No comments: