Sunday, February 12, 2012

MY Favourite Hangout Spots

Bila free, takde kerja, bosan duduk rumah, bosan tgk tv apa yang aku akan buat? Aku akan keluar cari spot utk lepak. Biasanya, orang suka lepak ngn group or copule/spouse, aku plak suka hangout sesorang. Bila lepak sesorang, aku bebas nak buat apa yang aku suka tanpa mengakibatkan kebosanan pada mana-mana pihak. Betul tak?

Bukan takde kawan or adik beradik kat sini, tp kadang-kadang aku kena ada alone time. Especially bila ada benda berat lagi serius yang aku kena pikirkan. Berbalik pada tajuk entry, kat sini aku nak cerita spot camne yang aku suka pilik utk melepak.

1. Starbucks @ Borders The Curve
from Google Image
Kenapa aku suka tempat ni? Pertamanya, aku suka baca buku. Secondly, ada coffee! What I will do is that, pick a few books yang nipis and menarik untuk dibaca then pergi ke starbucks order coffee pastu duduk sambil baca buku and minum kopi selama berjam2 kat situ. Apa yang aku perasan kat Starbucks ni, dia punya staffs amatlah friendly. Pendek kata, aku boleh duduk situ, baca buku tanpa ganguan. Kat situ maybe bising sket coz ramai orang lalu lalang, orang bercakap dlm phone la, bunyi blender semua ada. Tapi, aku bila da start membaca, hilang terus.

2. Chilla Cup @ Solaris Mont Kiara
from Google Image
Aku jarang-jarang datang sini sebab in terms of makanan and coffee, ada pilihan yang lebih menarik kat Solaris Mont Kiara iaitu Coffee Bean. Tapi kalo aku nak bertenang and fokus kat my reading material, aku akan pergi Chilla Cup. First time aku hangout kat sini, aku terserempak ngan Sarimah Ibrahim. Locals tak ramai hangout kat sini and tempat ni tak berapa penuh compare dengan Dr. Cafe or Coffee Bean. Aku suka hangout kat sini waktu pagi. Breakfast set dia agak menarik.

3. My House, Tmn. Bandar Baru

Takde gambar plak nak share kat sini. A place I call home is the best place to hangout. Last trip balik umah raya cina aritu, aku keje tido je. hahahah...rindu sgt nak tido kat umah kot. Baca buku satu page je tido, baca lagi tido, lapas minum kopi pun aku bleh lelap. Isk... Punya la syoknyer umah aku. Tambah plak mak aku beli katil urut. Atas katil urut yg panas tu pun aku bleh tido k. Dasyat! hahahah...

Itu je la kot utk arini... Esok aku mengarut lagi k.

Gud nite everyone.

God bless

No comments: