Thursday, July 3, 2014

Puasa oh Puasa

Orang dah berpuasa selama 5 hari termasuk hari ni. Yang aku baru dibolehkan berpuasa. Puasa yang agak berbeza tahun ni. Berpuasa di Kajang. Masih tak tau kat mana letaknya bazaar Ramadhan, surau, masjid etc...Nasib baik lah Company ni bagi subsidi makanan ... So, ada lah makanan nak bawak balik kalau dah malas sgt nak tapau or masak.


Rasa a bit lost. Pastu, sejak dua menjak ni aku agak emosi la bila aku lapar. Sangat takde mood nak layan kerenah orang yang pelik2. Akibatnya, intern aku yang banyak tanya soalan ni jadi mangsa.

Aku betul2 try nak control perasaan kelakuan aku supaya aku ak menyakitkan hati sesiapa. SubhanAllah...susahnya... Nak kata hasutan syaitan, mana ada syaitan. Tapi kena aku cepat rasa fed up time2 puasa ni?

Malam tadi tak berapa lena nak tidur...Bila dah lelap malas nak bangun sahur. Padahal dah set alarm, dah terjaga tapi nak angkat kepala dari bantal tu punya la berat.... Allahuakbar...

Perkara-perkara ni mudah je aku lakukan sebelum bulan Ramadhan hari tu. Kenapa sekarang perasaan malas tu banyak sangat.. Dugaan oh dugaan....

Semoga aku diberikan kekuatan untuk menyempurnakan ibadat puasa pada Tahun ini.....InsyaAllah!

No comments: